من أنا

الخميس، 15 يناير 2009

زمن الفوارس

"تخيلت نفسى كثيرا وأنا صغيره بأننى سأتزوج هذا الفارس ذو السيف الفضى المطعم بالياقوت , الذى وبالطبع سيخطفنى على حصانه الأبيض وان صح التعبير المرمرى اللون.
وحكاية هذا الفارس كما كنت أتخيله , أنه وفى يوم عرسى على هذا الشاب الذى فرض على من قبل أهلى وأجبرونى على الزواج به.
سيأتى فارسى على حصانه الابيض ذو الجناحين الى بيتنا , ثم يترجل من حصانه ليخطفنى , يحملنى بين يديه, ثم يأخذنى خلفه على حصانه الأبيض , ثم يطير بى عاليا الى السماء .
ونعيش معا فى تبات ونبات , ونخلف صبيان وبنات"
آه لقد كنت فتاة غبية حقا...........
ففى هذا العالم لايوجد حصان بجناحين.............
ثم انه بالطبع لم يعد هذا زمن الفوارس..........

هناك 13 تعليقًا:

  1. بسم الله الرحمن الرحيم
    الف مبروك على المدونه الجديده ياwess
    ليه التشاؤم ده بس بكره بأذن الله تلاقى فارس من الفوارس دول ياستى متزعليش نفسك
    بجد والله الموضوع حلو وعجبنى
    أختك فى الله سمر

    ردحذف
  2. اجمل قصص الحب هى قصص الحب المستحيله
    يعنى روميو وجوليت ماتوا ومجوزوش
    وقيص وليلى برضه متجوزوش
    وللاسف الدنيا بتاعتنا مش بتمشى زى ما الواحد عايز
    يبقى خلاص خالى
    اذا لم تختارى فارسك
    فاجعلى من القادم هو فارسك

    ردحذف
  3. والله انتى قصتك جميله يا wess وفعلا كلامك ده صح لأن مش بشوف اى واحد بيحب حد بيكونوا لبعض بقت حاجه مشتحيله ياريت فعلا زمن الفوارس يرجع تانى ومكنتيش هتلاقى اى انسان بترك حبيبته لاى حد تانى ياخدها منه خالص
    مع اطيب تمنياتى باعمال اخرى شيقه وبالتوفيق ان شاء الله وعاوزين جديد فى جديد باذن الله

    ردحذف
  4. بسم الله الرحمن الرحيم
    انا تانى سمسمه
    بلا فارس بلا كلام فارغ ده انتى فاضيه والله
    ههههههههههههههه
    بهزر معاكى ربنا يوعدك بفارس احلامك بدل مانتى واجعه دماغنا وكرهتينا فى الدنيا

    ردحذف
  5. بسم الله الرحمن الرحيم
    ليه التشاؤم ده بس يا وسسسس ان شاء الله يجيلك الفارس الي انتي عايزاه مش شرط يكون بحصان وسيف بس ممكن يكون فارس في الصفات الي انتي بتتمنيها ونفسك تكون فيه.....

    ردحذف
  6. سمور
    ولا تشاؤم ولا حاجه ياستى
    دى فضفضه بس
    شرفينا بزيارتك كل مره اوك

    ردحذف
  7. اهلا بيك محمد
    ابقى اكتب اسمك عادى يعنى
    انت شايف كده ماشى

    نورت المدونه مره تانيه

    ردحذف
  8. حمدى
    ان شاء الله لا مستحيله ولا حاجه
    بس احنا بقينا فى زمن محدش بيبقى الا على مصلحته
    فعلا هى دى الحقيقه
    لتانى مره منوررررررررررررررر

    ردحذف
  9. سمسمه
    بقى كده انا وجاعه دماغك
    ماشى ياستى مقبوله منك
    ربنا يرزقنا واياكم بفارس ياستى
    قولى آمين بقى

    ردحذف
  10. شرووووووووووق
    منورانى والله فى المدونه بس ياريت ابقى اكتبى اسمك ياشوشو
    علشان الذكرى والحورات دى
    وانا هى قفلت معايا لحصان وسيف يابلاش
    ماليش دعوه انا عاوزه حصان وسيف
    (ايموشن بيعيط)

    ردحذف
  11. هو صحيح زمن الفوارس خلص ومافيش احصنه بس فيه عربيات يعنى ممكن يجى الفارس بعربيه بيضاء ويدخل على البيت بتاعكم ويخطفكط ويجرى بس خليه يسوق بالراحه بس شويه علشان الزحمه
    ولو ماجاش انا موجود والعربيه مش قصه يعنى ممكن نأجرها

    حلو بجد الكلام.... بس بلاش تشاؤم ياويسو

    ردحذف
  12. سيبك من الكلام اللى فوق ده
    الفرسان لسه موجودين بس الحياه هى اللى اختلفت وان شاء الله هتلاقى فارس احلامك وساعتها مش هتفرق بقى على حصان على حمار المهم انك تكونى مبسوطه معاه وتعيشو فى سعاده
    وانا اتمنالك كل التوفيق فى حياتك وفى كتاباتك كمان

    سلام ياقمر

    ردحذف
  13. lucky
    وهو انا اطول يعنى
    بس انت احسن من ميت فارس


    محمد عمر
    ايوه كده ادعيلى وانا اتمنى لك التوفيق فى الشغل ان شاء الله

    ردحذف

اتكلم براحتك الكلام مش عليه جمرك